E-mailul e depaşit !!!

E-Mailul e pentru batrini, a decretat deja noua generatie digitala, dupa cum scrie Michael Fitzpatrick in „The Guardian“. „Arta corespondentei va ingenunchea inspre uitare: chiar si e-mailul este considerat deja prea formal“, remarca vizibil intristat jurnalistul britanic. Intimitatea amenintata si nevoia de satisfactie imediata fac din mesajele virtuale clasice „un capriciu al generatiilor trecute“.

Un e-mail obisnuit este citit in 24 de ore de la trimiterea lui si primeste raspuns in 48 de ore. Un SMS, in schimb, e citit intr-un minut si primeste raspuns in alte cinci. Alaturi de Messenger, bloguri si retele de socializare, el va pune capat erei mailului. In Coreea de Sud, „bolul de cristal pentru tehnologia noastra de miine“, dupa cum o lauda cei de la „The Guardian“, s-a realizat de curind un studiu pentru a intelege acest fenomen.

Doi adolescenti din trei au renuntat de tot sa mai foloseasca posta virtuala, potrivit sondajului, realizat in Seul, pe 2.000 de elevi de generala, liceu si studenti. „E pentru aia batrini“, au cazut de acord tinerii chestionati, care sint cu mult inaintea celor din Japonia, la nivel digital. 50% dintre sud-coreeni au cont pe o versiune autohtona de FaceBook, numita Cyworld, lansata cu citiva ani inaintea celorlalte site-uri de socializare. Cei mai multi dintre ei folosesc e-mailul doar cind se adreseaza persoanelor mai in virsta, in interes profesional si in alte contexte formale. Au uitat de e-mail chiar si cei in jur de 30 de ani. Youngmi Kim, doctor la Universitatea Edinburgh, marturiseste ca nu il foloseste aproape niciodata in comunicarea cu ceilalti coreeni. „Imi e suficient minihomepage-ul de pe Cyworld pentru a discuta cu prietenii apropiati din tara mea“, explica aceasta. SMS-urile si Messengerul contribuie la sfirsitul erei mailuistice, este concluzia studiului de la Seul. Unul dintre tinerii chestionati a descris chiar SMS-ul ca pe un joc de ping-pong, iar e-mailul ca pe o tema pentru acasa.

„Este un trend global, dar mai bine pronuntat in Coreea de Sud. Vedem primele lui semne si in America – mama e-mailurilor. A plecat de la abandonul tinerilor si acum se raspindeste la toate grupurile de virsta“, crede Tomi Ahonen, consultant in comunicare si coautorul lucrarii „Coreea digitala“.

Intimitatea este un alt aspect important in lupta SMS-ului cu e-mailul. „Cind citesti un e-mail, ceilalti care se plimba in jur il pot vedea. Calculatorul poate fi in retea, in timp ce serviciul in sine este monitorizat“, spune Ahonen. In schimb, SMS-urile sint complet private: copiii nu isi lasa celularele la indemina parintilor si nici doua treimi dintre cei casatoriti, la privirea sotului. In consecinta, creste dependenta fata de SMS-uri. Englezii trimit in medie 40 de mesaje pe saptamina, cu o treime mai mult decit anul trecut, in timp ce numarul apelurilor urmeaza un trend descendent. Numarul vizitelor pe paginile de socializare l-a intrecut in noiembrie, pentru prima data, pe cel al serviciilor de mail, arata un studiu realizat in Marea Britanie.

In Romania, adolescentii urmeaza trendul global. „In categoria de virsta 18-24 de ani exista mult mai multe asemanari decit diferente intre tinerii romani si cei occidentali. Iar cu cit mergem mai jos in virsta, cu atit apare un cosmopolitism tot mai accentuat“, explica recent Daniel Enescu, managing partner Daedalus Consulting, intr-un articol din Cotidianul.

Cu diferentele geografice de rigoare insa. Obsesia fata de retelele de socializare este la fel de intensa ca in Vest, doar ca, in timp ce acolo fac legea MySpace si FaceBook, in Romania ele sint surclasate de Hi5. 1,1 milioane de profiluri are inregistrate in Romania, dintre care aproape un milion sint acaparate de cei cu virste de pina in 25 de ani. Numarul de prieteni pe Hi5 se invirte in jurul cifrei de 100, dar exista si megasociabili cu 800, in timp ce contactele din Yahoo! Messenger variaza intre 150 si 200. La SMS-uri, media lunara in prima parte a anului 2007 a ajuns la 13, potrivit unui raport ANRCTI. In primul semestru al acestui an, traficul de SMS-uri a crescut cu 40% fata de aceeasi perioada a anului 2006 si cu 27% fata de semestrul al doilea din 2006.

sursa: cotidianul 

No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: