Timpul petrecut pe site-uri, important pentru auditare

Ultima tendinta in masurarea audientei online semnalata de specialistii de la institutul de cercetare Nielsen NetRatings se refera la faptul ca numarul de afisari de pagina isi pierde relevanta in favoarea masurarii timpului petrecut de utilizator pe site. Schimbarea este datorata raspandirii site-urilor Web 2.0, ale caror pagini se auto-improspateaza.

Compania Nielsen NetRatings a constatat ca utilizatorii de Internet vizioneaza adesea mai mult continut decat se inregistreaza in rapoartele de masurare a traficului. Din acest motiv, firma a decis sa acorde un interes mai mare masurarii timpului petrecut de utilizatori pe o pagina de Internet. In Romania, si site-ul Trafic.ro a inceput sa calculeze pentru site-urile monitorizate durata vizitei, impartind utilizatorii pe cateva paliere de durata. Ionut Oprea, director de comunicare la Media Pro Interactiv, crede ca cele mai importante sunt, in acest caz, procentul vizitatorilor care stau mai putin de zece secunde si cel al utilizatorilor care stau peste trei minute pe un site.

De asemenea, Oprea este de parere ca, in ciuda acestei tendinte de migrare de la numarul de afisari la durata, publicitatea se va vinde in continuare, atat la ei, cat si la noi, la afisare, nu la durata. „Timpul petrecut pe site este un indicator de marketing, si nu unul de advertising, pentru ca in momentul acesta nu exista niciun sistem de advertising care sa integreze o astfel de masuratoare in livrarea publicitatii pe Internet”, spune el.

Oprea este de parere ca, deocamdata, cel mai important este sa avem o masuratoare unitara si agreata de toata lumea a vizitatorilor si afisarilor. Si Mihai Giulvezan, partener la firma de marketing digital Fivemark, este de aceeasi parere. „In Romania, trebuie trecut, in primul rand, hopul stabilirii unui standard de masurare unitara a vizitelor si afisarilor acceptat in egala masura de publisheri si advertiseri”, spune el.

Cu toate acestea, Giulvezan crede ca in aceasta problema se neglijeaza un aspect mai important decat cel legat de advertising, dar deosebit de important pentru publisheri: continutul. „Continutul e masura duratei petrecute pe site, iar prin si spre un mai bun management al continutului cred ca ar trebui sa se orienteze in primul rand publisherii, dar si advertiserii, daca doresc eficienta in comunicare”, conchide el.

Explicatie
Termenul de Web 2.0 desemneaza tendinta programatorilor de Internet de a folosi combinatii de tehnologii ca JavaScript, Flash si XML, care permit realizarea de site-uri care nu necesita reincarcarea completa a paginilor in browser.

Sursa: Business Standard

Anunțuri

No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: